ADHD מליקוי לסיכוי | ד"ר דינה ברטפלד | אימון, ייעוץ, סדנאות | סיפורי הצלחה
רוצים להעיר או לספר משהו?
לספר סיפור משלכם?
רוצים להתייעץ?
נשמח לשמוע
שם מלא
טלפון
אימייל
ההודעה
הזן את הקוד המופיע למעלה
 

לפרטים על סדנאות ואימון אישי
לקבלת שאלון איבחון חינם
ושיחה ראשונה ללא תשלום
dinabartfeld@gmail.com
050-9050880 
077-5150014

 

 

 

סיפורי הצלחה

 

הי דינה

רציתי להעלות בכתב את תודתי אלייך ולכישורייך כמאמנת.
נזקקתי לעזרתך בשתי צמתים חשובות בחיי, ובשתיהן עזרת לי לצאת ממקום תקוע, למרחב אחר ומקדם.
בפעם הראשונה, זה קרה בקנדה. סיימתי תואר שני בעבודה סוציאלית והכשרה כמטפלת משפחתית, אך לא הצלחתי לעבור לשלב הבא של יציאה לשוק העבודה.
בכמה מפגשים, עזרת לי להכין את קורות החיים, למצא מקומות אליהם יכולתי לפנות, להשתתף במפגשים רלוונטים וכמובן, בהכנה לקראת הראיונות.
תוך זמן קצר מצאתי עבודה ומשם, הקריירה שלי נסקה.
הצומת הבאה, היתה בארץ.
מצאתי את עצמי מתלבטת לגבי המשך חיי המקצועיים ולגבי אפשרות של פנייה למסלול אקדמי של דוקטורט.
בעבודה סבלנית, עדינה ועקבית, עזרת לי לברר את מטרותי, לפרוש מגוון רחב יותר של אפשרויות ודרכים להשגת המטרות ועזרת לי להתקדם, בקצב שלי לקראת החזון.
דינה, אני אסירת תודה לך על הסבלנות, הידע והמקצועיות שלך ועל כך שעזרת לי להמשיך ולהתקדם למקום של הגשמה מקצועית ואישית.

המון תודות, רותי דיין

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

מיטל מסיימת את לימודי המסטר בביוטכנולוגיה

כ -40% מהסטודנטים הלומדים לקראת תארים מתקדמים מתקשים לסיימם ונוטשים או מושכים את העבודות הכרוכות בתואר שנים רבות. במקרים רבים הקושי אינו טמון ביכולת התלמיד ובדר"כ מדובר דווקא בתלמידים היותר מוכשרים. מדובר בקשיים הנובעים ממאפייני ADHD, כאשר התלמיד אינו מודע להם ואינו יודע שהדברים ניתנים לטיפול ובקלות יחסית.

הסיפור של מיטל (ושל חגית שגם הוא מוצג כאן), מייצג עבורי את עוצמתו של התהליך האימוני עבור סטודנטים בעלי מאפייני ADHD. מדובר כאן בסיום תזה, אך הדבר נכון לגבי כל תהליך בו מוטלת על התלמיד או העובד משימת סיום או פרויקט. מבחינת מאפייני ה-ADHD מעורבים מעכבים אופייניים כמו: פרפקציוניזם, קושי באיתחול וסיום, הצפה קוגניטיבית ורגשית, דחיינות, קושי בקבלת החלטות, וקושי בניהול זמן, שיתוק, העדר אוטומאציה בתפקוד (לקריאה נוספת- מאפייני AHDH)

מיטל, בחורה מוכשרת ואנרגטית, בעלת מאפייני ADHD, הגיעה אלי לייעוץ לגבי בחירת מסלול למידה חדש (היא שקלה להתחיל תואר חדש בחינוך). הרקע לפנייתה, היה חוסר יכולתה לסיים את לימודי מסטר (MSc) בביוטכנולוגיה אותם התחילה חמש שנים קודם. מיטל קיבלה הודעה כי לא תוכל לקבל הארכה נוספת להשלמת עבודתה לאחר שלוש הארכות נדיבות מהאוניברסיטה.

אחרי קבלת הסכמה ממיטל ("חבל על הזמן, הוא בטח לא יסכים"...) ניגשתי אל המנחה של מיטל שפסק חד-משמעית "אין סיכוי שהיא תגמור, כבר ניסינו הכל!!!". אחרי מאמצי שכנוע, והסבר על תוכנית האימון שלי, הוא נאות לתת לה עוד 3 חודשים.

בבירור ראשוני הסתבר שמיטל מחפשת דרך בריחה לכיוון חדש מתוך חוסר אמון ביכולתה לסיים את עבודת התיזה. הסתבר כי היתה קרובה ביותר מבחינת הניסויים והתוצאות לסיום העבודה. היא תסיים אם רק תצליח להתגבר על הגורמים המעכבים הנובעים מהפרעת הקשב, ואם תינתן לה ההזדמנות וההנחייה (אימון) המתאימה.

אחרי הבירור הראשוני והבנה משותפת שיש סיכוי טוב שתוכל לסיים, הסכימה מיטל לנסות פעם נוספת, הפעם בהנחייתי ותמיכתי.

ניגשנו לעבודה.

  • בשלב ראשון ביררנו, מה מצב העבודה ומה חסר בה על מנת להביאה לסיום.
  • בשלב השני עסקנו בניקוי ה"שדונים" - אותם מעצורים שאינם מאפשרים חשיבה הגיונית מסודרת וקבלת החלטות ביצוע. לדוגמא- נדמה היה למיטל שמישהו אחר, שערך ניסויים באותו תחום, כבר "לקח לה את התוצאות" ולכן התוצאות שלה כבר לא רלוונטיות... (והיו הרבה אחרים)
  • כך אספנו את ה"שדונים" אחד אחד ומיטל נשלחה לבירור וניקוי עד אשר היה ברור שהכל ניתן לפתרון ואין שום מכשול חיצוני ופנימי.
  • כאשר נוכו ה"שדונים" הגיע זמן לעבוד - מיטל ערכה רשימת משימות מתוארכת ומפורטת. מלבד המשימות הכרוכות בעבודה עצמה, כללה הרשימה כל גורם שבו היא צריכה להסתייע ופירוט הסיוע, כולל תאריכי פגישות, רשימת חומרים, ספרות וכו' - כל זאת על מנת ליצור עבודה רצופה ללא הפרעה וללא תהליך של חיפוש וקבלת החלטות (קושי מרכזי ב-ADD).
  • במקביל נערך הסכם עם משפחתה של מיטל, לגבי חלקה במשימות הבית (כולל פירוט שעות, וסוג המשימות המתואם עם השעות האופטימאליות לעבודה על התזה) ובעיקר, דיון בדרכים בהן המשפחה יכולה להקל ולתמוך.

תוצאה: אחרי 3 חודשים בדיוק, קיבלתי טלפון ממיטל: "דינה, את הראשונה לה אני מבשרת, העבודה התקבלה וזכתה בציון מעולה!!!" כששאלו אותה אלה שהיו סביבה, "הכיצד?", חייכה ואמרה "אימון!!!"

כל התהליך ביננו לקח- שש פגישות!!! פגישה ראשונית של ארבע שעות- לבירור הגורמים המעכבים ומיפוי המשימות ועוד חמש פגישות בנות שעה למעקב ועדכון המשימות וכמובן-חיזוקים. כמו כן דיווחה מיטל במיילים על שלבי ההתקדמות ועמידה בלוח הזמנים שנקבע, מה שחיזק את מחויבותה לתהליך.

היום מיטל שוקלת המשך ללימודי דוקטורט ואם תעבור הנחייה מתאימה אין סיבה שלא תעשה זאת.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

נובמבר 2013

לדינה,

למרות שחלף זמן מאז הגעתי אליך, אני שבה ונזכרת בך בכל שבת כשאני קמה בבוקר וחושבת לעצמי, כיצד אבלה אותה עם משפחתי וילדיי. עד דצמבר 2010 היו השבתות קודש, אבל לא למשפחה ולמנוחה: לעבודה על הסמינריון האחרון לתואר. התחלתי תואר שני בשנת 2004, סמוך להולדת בתי הראשונה. ניסיתי לעשות זאת תוך כדי עבודה וגידול ילדה ראשונה ואחר כך עוד אחת. את חובות השמיעה הצלחתי איכשהו לסיים תוך 4 שנים לערך. בסופן נותר לי עוד סמינריון אחד לכתוב לסיום התואר.

עד שהגיעה דינה, העבודה על הסמינריון היתה נראית לי כמו מנהרה ארוכה ואפילה שלא הצלחתי לראות את האור בקצה. התקשיתי מאוד לפנות לכך זמן, והזמנים שהצלחתי לפנות היו במרווחים כה גדולים זה מזה, שהייתי צריכה לבזבז כל פעם שעות על להכנס לעניינים ולהיזכר מה לפניי.

דינה הגיעה ופתחה בפניי את הקליניקה שלה ואת ליבה. עבור דינה לא היתה אפשרות של אין אפשרות והיא הנחילה לי את המסר הזה. היא עזרה לי לדמיין את המצב הזה בו אני נמצאת היום, שאליו רציתי אז להגיע. דינה סייעה לי בארגון הזמן, בשינוי דרכי העבודה על הסמינריון ובשינוי התודעה. אין ספק שיש לה נתח מכובד בסיום התואר השני שלי, בהצלחה מרובה.

לו יכולתי, הייתי מקדישה לה את הסמינריון ואת התואר. אבל במקום פשוט אומר לה תודה ענקית, עם חיבוק גדול ונשיקה. החזרת לי את החיים שלי והוצאת אותי מאפילה גדולה אל אור גדול.

חגית עגור-הלוי, שילת.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

הי דינה!

שבוע טוב

טוב, קשב וריכוז....

עבר כמעט חודש ותוצאות הסדנא לנו ממשיכות להדהד. הגיע הזמן למשוב לסדנא שאפשר להשתמש בו לכל צורך שלך, באהבה.

בשבוע שעבר, כחודש לאחר סיום הסדנא הייתי בלימודים בתל אביב, לימודי העצמה ,אחת המשתתפות, אישה שעוסקת בהעצמה בעצמה, אמרה משפט מאוד קשה על עצמה ועל כך שהיא מתקשה להרים טלפון למטופלים שלה.

אחרי ההתנסות שלנו, קלטתי שהיא "קשב וריכוז אופיינית" ושאלתי אותה: "מה דעתך על פשוט ל-סמס למטופלים, האם יש לך בעיה עם זה?" (מה שקראנו בסדנא "מעקף"),כמובן שהתשובה הייתה "לא!" ואז סיפרתי לה על שלוש האופציות מול כל מטלה-בריחה, התמודדות או מעקף... מדהים איך פתאום היא הרגישה יותר טוב, "לא היית הצריכה שום טיפול מעצים או אנרגטי,רק קצת יידע..."

ומה קורה איתנו (איתי ועם שמעון שותפי ובעלי)

חודש אחרי - אני עובדת עם רשימת המטלות שיצרתי לעצמי על פי ההנחיות שלך, כן מתייחסת לחשוב, דחוף, חשוב+דחוף . קל לנו להתנהל ביחד ,לי ולבעלי. הקשיים שלי הפכו להיות מובנים בעבור בעלי, וכך גם שלו, כך שקל לי להגיד משפט כמו "אני מוצפת" ,"הכל הפוך ואני לא יודעת איך להתחיל" ובמקום לקבל ביקורת אני מקבלת ערמת סירים שטופה...ומצד שני, אני גם לא מבקרת את בעלי אלא נותנת לו את סדר היום שלו והוא משוחרר...

לסיום ,אין ספק שסדנא כזו היא חובה שכן מאחורי כל עסק עומד בעל עסק והוא זה שמניע. אנו מרגישים שאנחנו מתקרבים יותר ויותר להגשמת השאיפות העסקיות שלנו וכמובן גם הפרטיות.

כמובן שהייתי שמחה וכך גם שמעון, למפגשים חוזרים, להעצים ולחזק את הלימוד, לא מספיק דיברנו על ניהול כעסים ורגשות ותמיד יש מה להוסיף .הקבוצה הזו היא מדהימה ומתוקה והייתי שמחה לשמור על קשר.

ועכשיו אני יכולה לסמן עוד וי על מטלה לשבוע חדש

כמו שקראנו לזה –"מטעיני אנרגיה..."

שיהיה לך שבוע טוב

וכל הטוב

גילה הלאג http://www.shementov-nature.com

 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

רציתי לספר מניסיוני האישי כמשתתף בסדנת מ"ליקוי לסיכוי" (סדנה בת שישה מפגשים שנערכה במט"י חיפה בהנחייתה של ד"ר דינה) לבעלי עסקים קטנים המתמודדים מול אתגרים המאפיינים את בעלי הפרעת הקשב.

כמשתתף פעיל חוויתי חוויה לא רגילה (כבעל הפרעת קשב וריכוז בעצמי) וראיתי כיצד נוצר חיבור של 2 גורמים בעלי מטרה משותפת שיוצרים יחד משהו מופלא :

1. ידע תיאורטי עדכני רחב של ד"ר דינה ושיתוף אישי שלה בשיטות, הטכניקות והדרכים בהן היא עצמה משתמשת כדי להגביר את הסיכוי שלנו להיות יעילים.

2. חוויות הצמא של המשתתפים למיומנויות פרקטיות פשוטות ויעילות הניתנות ליישום כבר היום.

אני חש שללא ספק זכיתי להשתתף בקבוצה ייחודית ומרתקת.

כולי תקווה שסדנה זו לא תהיה אחרונה ונמשיך לקיים מפגשים עם דינה וחברי הקבוצה עוד זמן רב.

בהזדמנות זאת אודה לד"ר דינה ברטפלד ולמנהלת מט"י סניף חיפה שאיפשרה לנו להכיר את הסדנה המדהימה מ"ליקוי לסיכוי".

בברכת שנעשה הרבה טוב,
אבי ביניטוב, עו"ס M.S.W

 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

דינה שלום וברכה

ברצוני להודות לך על הסדנא החשובה "מליקוי לסיכוי" שנתת במסגרת מט"י חיפה.

אף פעם לא הגדרתי את עצמי כמי שיש לה בעיות של קשב וריכוז. נהפוך הוא, יכולת הריכוז שלי מאד סיפקה אותי ומה שמשך אותי בקורס שלך זה היה נושא הדחיינות ,הן בחיי האישיים והן בחיי העבודה שלי, מפני שאני נמצאת במאבק פנימי תמידי של "עכשיו או אחר כך". וגם חשבתי לעצמי שאולי אקבל ערך מוסף של הבנה יותר מעמיקה של שניים מילדי שברור שהם בעלי לקות של קשב וריכוז.

באתי ומצאתי את עצמי בכל פגישה פוגשת את עצמי ומקבלת תובנה חדשה על התנהגותי, על אופי הדיבורים הפנימיים שלי, על המראה שאני רואה את עצמי. התובנות שקיבלתי מהסדנא הזו שנתת הציבו לי מראה חדשה!!!! ועכשיו אני אוכל להתלבש אחרת, להתאפר אחרת, כמובן כל זאת כמטפורה.

אני יודעת שעוד ארוכה הדרך, אולם מניסיוני כאשר נקודות בתת מודע עולות לשטח של המודע, ברצוננו ושלא ברצוננו הנפש שלנו עושה עבודה.

בסדנא זו שלך, העלית נקודות שהן חשובות לי שהיו לי בתת מודע אל המודע.

לאן זה יוביל אותי? הרי הדרכים הנפרשות לפנינו ואיננו יודעים לאן הן חלק מטעם החיים.

תודה רבה לך
נורית גרינברג, ספטמבר 2013

 

 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

סיכום תקופת האימון

דינה יקרה,

אנחנו מתקרבות לסיום הזמן שהקצינו לפגישותינו והגיע הזמן לסכם. לאחר תשע פגישות אינטנסיביות, הגענו בשעה טובה לפגישה האחרונה ולבדיקה מה השגנו.

קשה להאמין שעברו רק 9 פגישות והשינוי שקרה לי הוא כל כך גדול. ניתן להגדיר את הפגישות עד היום כמסע מוצלח אשר הביא בסופו תוצאות רבות, כגון:

חיזוק התכונות להעצמה: (אסרטיביות ( לדעת להגיד לא, אבל בדרך שלי), סובלנות ( לקבל את האחר – המגזר – למרות שאין לי רצון בכך), ביטחון עצמי (ממשיכה להתחזק בכל יום שעובר, דעותיי חשובות ואף נשמעות), קבלת מרות (לא נפגעת כבעבר.

לא מתייאשת בקלות – דוחפת את עצמי קדימה, לא מוותרת גם כשקשה. זוהי תקופה לא קלה עכשיו. דרך התהליך שעברתי איתך הבנתי כי עלי לבדוק אפשרויות עבודה אחרות . , התחלתי לחפש מקום עבודה חדש והפעם בלב מלא וללא היסוס..

חשוב לציין כי אני שלמה עם החשיבה שעדיף להמשיך בעבודה הנוכחית עד למציאת מקום עבודה חדש על מנת לא לחזור למצב שהייתי בו בפגישתנו הראשונה.– כשאני בודקת את הרשימה איתה התחלנו את האימון: הצלחתי לקדם את עצמי בכל התחומים שהצבתי לעצמי

שיפור רמת הניסוח שלי - כמובן שיש עוד הרבה על מה לעבוד אך אני מחזקת את עצמי כל יום ומרגישה את השינוי.

עבודה - למדתי להעריך את הדברים שאני עושה בעבודה ואת היכולת שלי לקדם נושאים ואני מקבלת היום הרבה יותר פידבקים חיוביים.

קריירה - אני מצליחה לחשוב בצורה ברורה יותר על דברים שאני יכולה ורוצה לעשות ומבינה טוב יותר לאן אני רוצה ללכת ומה לעשות בשביל זה.

זוגיות - אני מרגישה כאדם חדש ומשופר העומד מול בעלי, אפילו מוערך יותר - בעלי שומע כיצד אני מנסה לייעל את העסק, ומבין כיצד אני פועלת כאשת עסקים עם חשיבה נכונה, מרגיש תחושה של סיפוק עבורי ותומך... עם זאת בסופו של יום חשוב לבעלי שאני אעבוד בעבודה שאהיה מרוצה בה, ושתכניס משכורת כדי שנוכל לכסות את התשלומים הנוספים לדירה.

זמן איכות: אני מוצאת היום יותר זמן וסבלנות להשקיע בבני ולמצוא גם זמן להנאות שלי.

לימודים – כנראה שעדיין קשה לי לעשות הכל במקביל, אך המטרות ברורות לי הרבה יותר.

העיקר שאני מרגישה שאני שולטת בדברים ויכולה לכוון אותם ולא להיות מתומרנת ע"י כל בוס ולפחד מכל צעד שאני עושה. הדרך עוד ארוכה אך לפחות אני יודעת לאן אני הולכת.

תודה
שרון, כרמיאל - ספטמבר 2013

  ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 דינה יקרה

עבר זמן מאז עבדת איתי אך עדיין אני מרגישה צורך להודות לך ובעיקר לשתף אותך בחוויה המיוחדת שעברתי בזכות דרך למידה זו.

להזכירך, הוזמנתי לקונגרס של יונסקו, על מנת להעביר סדנאות בטיפול בתנועה על פי המודל שיצרתי.

אני מוכרחה להודות שההכנה עמך לקראת משימתי היתה אחת הפעמים היחידות בהן הייתי מסוגלת ,בזכות ההערכות עמך , להתרכז ולהפיק מעצמי את מיטבי ובעיקר אפילו להנות. למרות נסיוני הרב במתן הרצאות,סדנאות ומופעים הייתי נכנסת לבהלה שהיתה מפזרת את הידע שלי ומותירה אותי בחרדה ובחוסר אונים. עובדה זו גרמה לי להמנע ולסרב להצעות רבות.

המפגש עמך הפיח בי שמחה ומיקד אותי בשלבים הדרגתיים אשר בנו בי את האמון שאני אכן מוכנה לארוע. היה בך משהו כל כך כנה ומוכן להיות עמי וללוות אותי בהדרכה ממוקדת שהשרתה בי אמון ובטחון.

אהבתי את המשימות "קצרות המועד" שהצעת לי ובנינו במשותף, את המסגרת הממוקדת אשר התבטאה במתן הקצבת זמן מוגדר – אשר עבורי זו ממש חוויה חד פעמית. מעולם לא העלייתי על דעתי שאני מסוגלת להכניס את עצמי למסגרת כה קצרת מועד (ואכן הזמן אשר הוקצב לכל מרצה בכנס היה בדיוק חצי שעה) זמן קצר לכל הדעות והנה את הגבלת אותי ל 20 דקות ! זה היה ממש רעיון גאוני . דוגמה נוספת לטכניקה מקסימה היתה השימוש במדיה של הסרטה : צילמת אותי והקרנת בפני קטע אחר קטע. ניתחנו אותו וכך יכולנו ללמוד ולתקן על המקום .

כך גם הופתעתי למצוא את עצמי יוצאת לקונגרס באתונה עם "טבלה אחת בלבד " מסודרת ,מאורגנת ובהירת מראה. טבלה זו אשר יצרנו עבורי והיא אכלסה את כל תוכן הסדנה,את רצף שלבי הסדנה , את קטעי המוסיקה והאביזרים אותם הייתי אמורה להציע למשתתפים ואפילו את ההנחיות שלי!!!

אני חייבת להתוודות בפנייך שהיתה זו הפעם הראשונה בחיי שלא יצאתי עם "שתי מזוודות מלאות ועם חצי הבית "

בנוסף כזכור לך הגעתי אליך עם הרעיון שאינני שולטת באנגלית חששתי מאד כי לא אוכל להיות מובנת ולכן אנחה בעברית וחברתי לכנס, תתרגם אותי סימולטנית. ואת עשיתי איזשהו קסם ופשוט הודעת לי שאני כן מסוגלת להנחות באנגלית! איך עשית זאת לא אדע. אך עובדה נטעת בי מספיק אמון ובטחון ואפילו צרפת לי לטבלה מילים עיקריות באנגלית אשר היוו ציוני דרך נפלאים.

ניתן היה להוסיף עוד ועוד פרטים אולם בעיקר חשובה העובדה כי במפגשים מעין אלו עמך בהם רכשתי כלים של ריכוז, צמצום והתמקדות במטרה, התחזק האמון ביכולותי ונטע בי תקווה לעתיד.

לסיום שוב ברצוני לחבק ולהודות על החוויה המתקנת והמעצימה.

בברכה חמה
רותי פרדס, הררית

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

שלום יקירתי דינה ,

התמזל מזלי ופגשתי בן אדם מקסים כמוך , אני התחברתי אליך במידה רבה מאז שהגעתי לשלב להתקשר לשוחח ולהתייעץ איתך בהמשך לשיחתנו שבה שיתפתי אותך בצעדים שאני נוקטת אך עדיין ישנם פחדים והתרגשות ... !!!!!

את פתחת לי הראש , ...

אני מתלבטת מהרהרת ביני לבין עצמי כל מיני מחשבות דילמות עולות בראש... המוווון !!!!

אני רוצה להיות ....

אני רוצה להמשיך להיות אמא הכי דואגת לילדיה ושתעניק להם חום אהבה בטחון והשלווה

אני רוצה להמשיך להיות האישה הכי אוהבת את בעלה והכי דואגת

אני רוצה לסלק מתחים ולהיפטר מלחצים בעבודה בבית ובחיים בכלל

אני רוצה להעניק עזרה וסיוע ללא היסוס

להרחיב את מעגל היחסים החברתיים...

תודה

א.ת. יולי 2014

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

  • לפרטים על סדנאות זוגיות
  • לשאלון אבחון
  • ליצירת קשר ושיחה ראשונית חינם

התקשרו 050-9050880, או צרו קשר